onsdag, januari 25, 2012

Och där kom avslaget

På sjukpenningen alltså. Inte direkt oväntat, men två saker irriterar mig:
1. Den här handläggaren har aldrig träffat mig och bara pratat i telefon med mig om min arbetsförmåga en gång.
2. Det står inte på beslutet att man har rätt att överklaga.

Handläggaren har alltså, grundat på ett kort telefonsamtal, beslutat att jag skulle kunna ta något annat arbete på arbetsmarknaden. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vilket arbete det är. Och är det inte snudd på ett lagbrott att FK inte upplyser att man faktiskt har rätt att överklaga deras beslut?

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Det ska finnas med information om hur du överklagar beslutet. Det brukar vara i form av en "egen" liten lapp. Och ja! Du ska överklaga. Ta hjälp av läkaren du hade kontakt med, be honom/henne om ett detaljerat intyg över varför du inte kunde jobba under perioden. Ofta stupar det på att intygen är för usla... Och många många, får rätt vid överklagan även om fk inte ändrat sitt beslut när man kompletterar med annat intyg. Fast - det kan ta tid!

Nikki sa...

Jag tror faktiskt att det är lagbrott om de inte skickat med hur du ska göra för att överklaga beslutet! Hoppas det löser sig!

Kram

Nikki

Som varit i samma sits!

Ponder sa...

Informationen saknades och jag har mejlat handläggaren och påpekat det. Har inte fått svar än.

Jag kommer överklaga, men som det verkar blir det nog dåligt med ork framöver för det, eftersom jag ska/måste börja jobba...