onsdag, juni 27, 2012

En inte så glad midsommar

Tror på allvar att det går troll i det här med högtider i den den här familjen. Är det inte kräksjukor eller öroninflammationer, är det jag som lyckas tajma in något. Så den gång. Jag spenderade Midsommarafton på akuten och resten av helgen på sjukhuset, magtarmavdelningen närmare bestämt. Stort skov som inte visade sig som det brukar (inga kramper och diarréer, utan bara ömmande och svullen buk) och medföljande skyhög sänka gjorde att jag blev inlagd på dropp (så tarmarna fick vila) och intravenöst kortison. Och det roligaste av allt? Att biverkningarna gör att jag mår mycket sämre nu än innan jag åkte in.

Bleh.

Förhoppningsvis blir det bättre när kroppen vant sig och dosen också minskar.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Inte kul! Roligare sätt finns ju att fira midsommar på...

kram!

Ponder sa...

Ja, det gör ju det. Men en fördel var att det inte var någon väntetid alls på akuten. :D

kram tillbaka!