tisdag, oktober 05, 2010

Rosa bandet

Nu är det oktober och Rosa bandet har dragit igång. Dom kostar 25 kr och 24 kr går direkt till insamlingen. Det är bra.

Alla rosa varor tycker jag däremot ni kan hoppa över och istället skänka pengar direkt till cancerfonden. Blir så irriterad att företag använder det som ett sätt att få sälja mer, ibland höja priset och sen bara skänka en yttepytte liten del till Rosa bandet!

(Och ja, jag skrev ett liknande inlägg förra året för jag var lika irriterad då!)

1 kommentar:

S sa...

Fast jag tänker så här, när jag skrev om varorna, om jag ska köpa morötter kan ju ändå välja dom rosa morötterna. Även om det bara är 1 krona som går till Cancerforskningen. Det är ändå 1 krona!

Däremot tycker jag inte att man ska börja hamstra rosa morötter bara för att köpa i hopp om att man stödjer forskningen. Nej, nej!!

Då är det bättre att köpa 500 rosa band!