fredag, juni 04, 2010

Börjar bli lite orolig för mig själv

Eller för min hjärna. Jag börjar misstänka att migränen (eller blodförlusten) faktiskt gett permanenta skador. Okej för att vara virrig och glömma saker, men när jag börjar få problem med andra saker, som mängder, antal och klockslag/tiduppfattning då känns det lite läskigt.

Ett par exempel: På affären kan man köpa 3 avokado för 10 kr. Jag plockar på mig 4 st och förstår inte varför det blir så konstigt på kvittot. Eller så köper jag 3 askar tomater för 20 kr, men är helt övertygad om att de skulle kosta 10 kr (vilket ju är helt orimligt) och tror att de gjort fel i affären. Eller när jag ska åka 17:15 bussen från jobbet, då kan jag titta på klockan hundra gånger och inte fatta att det är en halvtimme kvar när den är 16:45. (Svårt att förklara, men tidskänslan finns liksom inte där...)

Det är jätte jobbigt att inte kunna lite på sig själv... Måste nog ta och ringa Neuro och diskutera det här tror jag.

7 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Kan man hoppas att det kanske "bara" är efter stressen och att det åtminstone till viss del går tillbaka om du får lugn runt dig?

Ses snart! =) Det ska bli SÅÅÅ kul!! (och vi har VARMT! Jättevarmt!!)

S sa...

Nämen oj. Lät inte bra. Men jag har samma tidsproblem. Det är obehagligt. Det är inte konstant rörigt med tiden, men ibland slår det till och håller igång i kanske 2 dagar eller nåt.

Hoppas det ordnar sig!

Lotta sa...

Tja... Du ska nog ta och ringa. Om inte för att du ska kunna känna dig trygg att inget är fel med dig.

Puss!

Alex sa...

Fy vad hemskt! Lite sushi på det där förutom neuro ;) Kram!!!

Disanisa sa...

Men pinglan då... Låter inget vidare alls, men säger som någon ovan - det kan inte vara stress?

Stor kram!

Världen enligt J. sa...

Ring. Neuro. Måndag morgon.

Kram!

Anonym sa...

Jag får liknande symptom när jag sovit dåligt och varit mkt stressad under en period. Jag blir desorienterad och blandar ihop saker etc. Jag tycker absolut du ska kolla upp det, för även om det inte rör sig om ngt fysiskt fel kan man i extremfall falla över i psykotiskt tillstånd och det kan jag garantera att du vill undvika.

Tråkigt att du har så mycket migrän, jag hoppas verkligen det blir lättare för dig snart!

Kram