måndag, juni 28, 2010

Jo, men alltså, vi är sjuka

Knappt hade min mage repat sig innan lille H vek sig i feber som övergick i prickar på lördag. I söndags såg han riktigt illa ut och han kliade sig en hel del. På kvällen kroknade Prinsen i hög feber och klagade på ont i huvudet. Öroninflammation tänkte vi på en gång.

Idag har vi varit hos husläkaren med killarna. Den ene har mul- och klövsjukan (fast nu för tiden heter det visst "höstblåsor", men det kan man ju inte säga på sommaren. Väl?) och svinkoppor, den andre har, tack och lov, bara feber.

Bredspektrum antibiotika till den lille, som efter första dosen utbrast i ett kraftfullt "blä!". Ska bli kul att se hur det går med det där de närmaste 10 dagarna.

Är det inte den ena så är det den andre, är ord som liksom faller på en dag som denna. Själv mår jag i alla fall bättre, både fysiskt och psykiskt. Tror tamejsjutton att hålet inte är lika djupt längre och att jag inte ramlar ner lika lätt.

4 kommentarer:

Alex sa...

What are the odds!? Det är ju helt galet vad ni drabbas. Kram

S sa...

Kul att höra att du börjar må lite bättre! Fortsätter hålla tummarna. Kramen!

Jenny sa...

Härligt att höra att du mår bättre! Inte lika kul med de små förstås :( hoppas ni kryar på er fort!!

Linda #handgjordlyx sa...

Skönt att höra att du äntligen mår lite bättre! =) Även om det går långsamt så går det ju ändå åt rätt håll!! =)

Sen är det hopplöst med grabbarna och jag kan säga att jag vet hur tröstlöst det var (och är) när man är i de där perioderna och det aldrig tycks ta slut... Krya på dom ordentligt!!