måndag, juni 28, 2010

Ser jag ut som en knarkare?

Jag har ju glömt att skriva om säkerhetskontrollen på Heathrow när jag skulle flyga hem. Jag hade inte sovit många timmar och var kanske inte mitt snyggaste jag, dessutom hade jag keps på mig och solglasögon till jag kom fram till säkerhetskontrollen. (Ni vet ju varför, men för dom kanske det såg lite misstänkt ut?) Hur som helst blev jag tagen åt sidan efter att jag passerat metallbågarna och min väska röntgats. De klämde igenom mig och frågade om jag hade någon mobiltelefon. Fick lämna ifrån mig den och sen svepte damen med en liten trasa på en pinne över skärmen och tangenterna. Trasan stoppade hon in i en maskin som blippade lite och sen fick jag gå.

Jag var lite för trött för att förstå vad det handlade om, men sen när jag kommit hem råkade jag slå på Gränsbevakarna UK och då fick jag se samma maskin och vad den var till för: Trasan suger nämligen åt sig alla små smulor man har på mobilen och sen kan maskinen hitta yttepytte små knarkrester. De kollade alltså om jag hade knarkat i London. Så fräsch såg jag alltså ut den dagen! Och av alla som stod i säkerhetskön tog de bara in mig. Som att vinna på lotto, typ.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Detvar säkert bara solglasögonen som gjorde dem nojiga!

S sa...

Haha!!!

Jenny sa...

:) ok..kanske inte sååå kul att vara med om det, men att läsa det får mig att dra en smula på munnen!!

Världen enligt J. sa...

Ibland när jag har rest så har jag förundrats över att tullen inte suger in mig för totalt kroppsvisitering. Exempelvis så flög jag till USA direkt efter inlämning av avhandlingsmanus. Jag hade typ inte sovvit på tre dygn och sedan suttit på flygplan och flygplatser i 20 timmar. Mer ett vandrande lik än en människa. Men det är klart...hade tullen plockat in mig så hade jag nog tyckt att det var måttligt underhållande.

Linda #handgjordlyx sa...

Du måste sett väldigt härjad ut? Hoppas att du sovit och kommit ikapp nu =)

Disanisa sa...

Ta det som en komplimang. Du såg säkert ut som en vacker vildros just hemkommen från massa galna upptåg!

Lotta sa...

Det var verkligen fruktansvärt! Men varför sitter jag här och skrattar? :) Lite komiskt var det allt även om det måste varit lite olustigt att bli stoppad sådär. Men du hade väl inte knarkat va? ;)

Ponder sa...

Alltså, jag var för trött för att tycka något mer än att det tog extra tid, så det är helt OK att skratta. :D

J: Jag undrar hur de väljer ut sina "offer" egentligen? Får ibland en känsla av att de går ganska mycket på nationalitet...

-sl-: Ja, inte var jag mitt snyggaste jag i alla fall. ;)

Disanisa: Ha ha, en väldigt sömnig och skrynklig vildros i sånt fall. ;)

Lotta: Näpp, varken då eller någon annan gång. :)