söndag, juli 25, 2010

Jamie Oliver i Stockholm

"What amazes me is that the Swedish people speaks better English than me."

Ha ha, han är väl för söt! (Ja, jag är lite svag för Jamie.)

"Just put that (gravlax med gräddfilssås) in your gob and think of Sweden.", sagt med sensuell röst. Jag tror jag dör... av skratt och inget annat!

... men ägg i bullarna, det är inte rätt, inte om de ska vara "real Swedish buns".

Nu är det dags för "Really rotten herring", haha. Ska bli kul att se vad Jamie tycker om surströmming.
"Oh my God, it's like a stinkbomb... like rotten eggs. But it is... delicious!".
Överraskande.
"My brain is telling me 'don't eat it', while my pallet is saying 'it is delicious!'"

Hahahaha, nu har han varit på kräftskiva och är stupfull av alla snapsar. "It doesn't matter if you have some one boring at the table, 'cause this (snapsen) is making everybody interesting!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också sett denna serien (som f.ö sänds i repris här nu).. och jag gillar Jamie också. Visst ser blåbärsbullarna helt fantastiska ut?
Det är inte ofta som "andra" länder framställs som värst bra, snarare konstiga så jag gillar det för han gillar Sverige :-)

Ponder sa...

Bullarna: Jo, de ser goda ut, men så svenska var dom inte. ;) Och jag håller med om att det är roligt att han är så entusiastisk (vilket han iofs nästan alltid är) över Sverige och det svenska. :)

S sa...

Det hade jag velat se!

Anonym sa...

Ja hn är lite småsöt, förr ville jag alltid vara hans flickvän, hon fick ju en massa rolig mat tillagad :-)

Nu är det Gordon R som gäller :-D

-Åsa