lördag, december 11, 2010

Åh hurra, vilken underbar dag...

Jag har PÄLS*, maken manstruerar och ongarna är mer än lovligt syskonkära. Tur att det inte är julafton idag i alla fall...


Åh ja, och så en typisk manligt och kvinnligt, eller i alla fall maken och kvinnan i det här huset:
- Går upp och vilar, har så himla mycket migrän.
- Ja, gör det.
- Kycklingen står färdig styckad på spisen och den ska vara inne i ungefär en timme.
- Okej.
[Femtio minuter senare, klockan kvart i sex.]
- När hade du tänkt vi skulle äta idag?
- Öh... jag sa ju att den skulle vara inne i en timme..?
- Ja. Menade du att jag skulle sätta in den?!
- ...


* Pre ÄggLossnings Syndrom

4 kommentarer:

Nikki sa...

Ha! Ha! Låter som vi lever SAMMA liv...................

Ponder sa...

Haha, skönt att man inte är ensam i alla fall! ;)

Linda #handgjordlyx sa...

Hehe, jag skulle kunna dra helt andra slutsatser av den där konversationen, än att det är manligt/kvinnligt ;-)

Ponder sa...

-sl-: Det var därför jag la till det där om Maken och kvinnan. ;)