torsdag, december 23, 2010

Själviskt

Jag har influensa och är helt utslagen. Har insett att jag inte kommer orka med något större julfirande i morgon och hade det inte varit för barnen hade jag struntat i det helt. Ringer mamma och säger att jag mår dåligt och att vi nog bara kommer några timmar på dagen. Men det gick inte alls, för just i år har hon bestämt att vi ska äta julmiddag, istället för -lunch som vi alltid gjort. Och det går inte att ändra på. Dessutom upplyste hon mig om att jag och min familj kunde äta julgröt hemma, innan vi kom, medan alla mina syskon kommer vara där.

Åh jag känner mig verkligen betydelsefull och omtyckt just nu. Vi får se, vi kanske helt enkelt stannar hemma i år och firar med grannarna, som faktiskt bjudit in oss. Tid för nya traditioner?
Published with Blogger-droid v1.6.4

5 kommentarer:

Natalie sa...

Ibland är det ingen dum idé att utnyttja sådana tillfällen för att göra någonting annorlunda. Jag funderar på allvar på om tomten ska komma i natt, då kan jag slå in klapparna ikväll och lägga direkt under granen. Barnen är sysselsatta hela dagen med sina nya saker, jag kan vila på soffan istället för att underhålla dem tills tomten kommer.

Mycket frestande.

Vi kör lite med filosofin "det blir som det blir" i år. Ryggskottet vill inte att jag tar i för mycket, kan alltså inte agera superkvinna som fixar allt. Ganska skönt faktiskt...

Linda #handgjordlyx sa...

Krya på dig massor!

Alex sa...

Krya på dig! God jul! och ja, skit i morsan! Egna traditioner är till för att bildas ;) Kram!!

Nikki sa...

Hoppas du valde bort din mamma det är ju inte första gången hon gör skillnad på dig/din familj och dina syskon! Dags att hon får upp ögonen annars kan ni ju lika bra vara med människor som förstår och bryr sig istället!

Hoppas ni fick en skön jul trots allt!

Kram

Norrländskan sa...

Jag hoppas att du valde att fira precis som du kände för!
Kram!