lördag, januari 22, 2011

Börjar slappna av

Inser att jag levt på lånad energi ganska länge nu, att jag tvingat mig själv att orka mycket mer än vad det funnits utrymme till. Det är som jag måste bevisa för mig själv att migränen inte hindrar mig, vilket så klart kostar på. För det är jobbigt att leva med kronisk migrän, men skulle jag tänka så kom jag aldrig ur sängen på morgnarna. Det gäller att se till det man faktiskt kan göra, utan att göra för mycket. Vilket fungerar så länge det inte tillkommer något annat, som t ex ett tarmskov...

Äsch, jag vet inte riktigt vad jag vill med det här, mer än att det faktiskt känns helt rätt att vara sjukskriven nu. Jag behöver det, jag kan inte fungera när jag mår så här. Sen hoppas jag så klart att kortisonet ska kicka in ordentligt snart, så att jag inte känner mig så sjuk längre. För även om jag har en sjukdom eller två, så räknar jag mig för det mesta inte som sjuk.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Var rädd om dig! Vila en massa och kom tillbaka pigg och förhoppningsvis smärtfriare.

Ponder sa...

Tack vännen. Ska göra mitt bästa!