måndag, januari 17, 2011

Varningsklockor

Alltså, hur mycket fantasi har en 2.75-åring? Vad kan dom tänka ihop själva?

Lille H sa till mig igår kväll att en utav fröknarna på dagis slagit honom när dom skulle duka av bordet (vilket jag naturligtvis inte tror att hon gjort med flit) och att hon inte sagt förlåt "fast man måste det mamma". Det här är samma fröken som vi haft en del problem/incidenter med tidigare och det gör ju att man drar öronen åt sig lite när man hör något sånt där. Jag vet inte om han skulle kunna hitta på något sånt där? Det kändes lite för precist och detaljerat för det på något vis...

Hur som helst känns det lite konstigt om hon inte ber om ursäkt om hon råkar göra illa något av barnen. Samtidigt som det liksom passar in i min bild av henne som en ganska hård och tuff person. Eftersom jag inte vet vad som faktiskt hände känner jag att jag inte kan prata med henne om det heller, utan lägger helt enkelt det här till listan över saker som inte känns riktigt rätt med den här personen...

2 kommentarer:

Alex sa...

Usch, sådant där är himla obehagligt när de bästa man har spenderar så mycket tid där.

Ponder sa...

Ja, det är jobbigt, speciellt när det hela tiden blir fler och fler saker med just den här personen...