tisdag, januari 04, 2011

Rastlös kortison koma

Jag sover inget vidare just nu. På gränsen till inte alls faktiskt. Är så otroligt speedad av kortisonet (samtidigt som jag är jätte trött och ganska migränig), så det är svårt att komma till ro. När jag väl somnat, vaknar jag många gånger och det tar upp till en timme att somna om. Det hela hade väl varit okej om jag kände att jag mådde bättre i allmänhet, men det gör jag inte än. Och då sattes ändå behandlingen in långt tidigare än förra gången, innan alla värden var helt åt helvete.

Jag gillar inte riktigt att det förändrats till det sämre. Förr fick jag alltid snabb effekt av kortisonet och mådde strålande av det. Nu är jag arg som ett bi, rastlös och sömnlös, utan några positiva effekter. Skoven är också annorlunda nu, mer smygande, som en uppförsbacke som långsamt blir brantare liksom.

Inga kommentarer: