torsdag, april 14, 2011

Plastiksturisterna

Tror folk att det är ett jävla skämt att operera sig?? Nej, jag har inte sett programmet, bara trailern där en kvinna först säger att hon borde sluta röka och sen sitter och både röker och dricker, samtidigt som hon skrattar och säger "dom sa ingen alkohol... men är det nyårsafton så är det!".

Det finns så mycket att säga om det här att jag inte vet var jag ska börja... Men kanske med att det är skrämmande att folk inte förstår att en operation är allvarligt! Att bli nedsövd och sedan skuren i är en stor påfrestning på kroppen, oavsett ålder och det är för mig helt ofattbart att någon går igenom det frivilligt. Att sedan spä på riskerna genom att strunta i förhållningsorder... ja, då får man nästan skylla sig själv när något går fel. Eller låt mig säga så här: Jag är inte det minsta förvånad att det händer allt som oftast att operationerna går fel. Det jag inte förstår är hur man kan spela med sitt liv så här?

Inga kommentarer: