fredag, september 28, 2007

Min favorit

Det har i flera omgångar cirkulerat enkäter med vem som är ens favorit skådespelare, ens frikort osv, och jag har aldrig vetat vem jag ska svara. Till idag, då jag plötsligt mindes hur fantastiskt underbar Johnny Depp faktiskt är. Tittade på ett program på 9:an som heter "Inside the Actors Studio" där en ganska trist farbror pratar med skådisar om deras yrke typ. Idag var det JD som var med, och jag slogs av vilken ödmjuk, sårbar och hemlighetsfull person han är. För att inte tala om vilken stor skådespelare, snacka om att han har bredd i sina roller. Vem kan glömma hans tolkning av Edward Scissorhands, Gilbert Grape eller Willy Wonka? Vem kan glömma hans insats i Chocolat, Finding Neverland, Ed Wood eller klassikern Cry Baby?

2 kommentarer:

Lotta sa...

Håller med. Tycker han är super! Han får eller tar ofta lite udda roller och han gör dom så bra. Jag tycker om filmer som Corpse bride och Sleepy Hollow och i dom är ju Mr Depp given. Vem hade kunat göra det bättre? :)

Alex sa...

Johnny is the king! Han har nästan alltid gjort rätt val av roller. I like a lot!