fredag, september 21, 2007

Vänner

Idag när jag satt och slösurfade en stund hörde maken och jag hur det tutade utanför. Tittade ut och såg postbilen stå vid vår brevlåda och vänta. Maken frågar mig om jag väntar paket, nej sa jag, inte vad jag vet. Han går ut och kommer tillbaka med ett stort rött paket, till mig! Jag fattar ingenting och undrar lite vad jag har glömt att jag köpt nu, ända till jag ser handstilen. Då vet jag. Det är min älskade vän som har skickat kläder till mina barn, kläder som jag köpt, vännerna hämtat och sen har jag liksom glömt bort dom... Nu är dom alltså här, lagom till att höstrusket ska börja. Tack snälla -sl- för att du har mer mellan öronen än vad jag har just nu, för att du ser till att mina barn slipper frysa! Och skulle det här vara Tradera skulle jag har skrivit "snabb leverans, mycket välpackat, rekomenderas som vän till alla".

6 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Vad bra att det kom fram som det skulle! =) Jag kunde inte få med din bok i samma paket, för då hade det passerat ett-kilos-gränsen och jag tyckte det verkade dumt. Du får tillbaka den, kanske när vi byter sprit med varann? ;-)

Pernillas blogg sa...

Vänner är härligt, speviellt såna vänner som hjälper till där man själv ibland kan "brista" lite...

Ponder sa...

Men -sl-, jag vill ju inte ha tillbaka boken, så det var ju bra att den inte kom med. ;) Du kan väl ge vidare den till någon som inte läst den?
Låter fint det där att byta sprit med varandra. :D

Alex sa...

Sådana vänner är bra i alla väder. Kram

Linda #handgjordlyx sa...

Men, jag klarar inte av att ge bort DIN bok! Hur skulle det se ut?! ;-)

Ponder sa...

Men -sl-, det är ju DIN bok nu, och då kan du ju ge bort den till vem du vill, eller behålla den (fast det tror jag inte du vill...?)