måndag, januari 14, 2008

En utmaning

Hittade den här hos Lerica, och tänkte att det kunde vara kul!

Vad gjorde du för tio år sedan?
Ganska exakt för tio år sen satt jag på flyget på väg till Afrika för att vara utbytesstudent - bland det bästa jag gjort!

Vad gjorde du för ett år sedan?
Var mammaledig med Prinsen, och tyckte nog det var ganska bra? (Minns ärligt talat inte...)

Fem snask du gillar?

Det varierar väldigt, men just nu är det choklad som gäller.


Fem sånger du kan hela texten utantill:
Oj, det är många, en hel massa barnvisor så klart, och en hel del annat...

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Lösa våra hiskeliga huslån! Skulle det bli något över skulle hela familjen åka till Sydafrika.

Tre dåliga vanor:

- Väntar ofta för länge med att äta så att jag blir sur och elak

- Spenderar allt för mycket tid framför datorn, slösurfandes

- Slarvar med maten - borde äta mer grönsaker och mindre halvfabrikat

Fem saker du gillar att göra?

- Gå långa prommenader, bara jag och hunden

- Skriva

- Forska (när det går bra ;)

- Pyssla med händerna (t ex sticka, silversmida eller snickra)

- Bara vara med min familj

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:

Polotröjor

Skidoverall (tänk på 80-talet när alla vuxna hade det :D)

Päls

Korta toppar som visar magen

Nattlinne

Fyra favoritsaker:

Min laptop (IBM Thinkpad X40)

Min cykel (7 vxl Cresent)

Min mobiltelefon (SE W850i)

Min digitalkamera (Kodak Minolta Dimage)


Den som känner sig manad kan ju anta utmaningen! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja har tagit an mig utmaningen :)