torsdag, januari 17, 2008

Sensationsjournalistik

Jävlar vad arg jag blir på TV3!! Kollar på deras program "Vi äter ihjäl oss", där de intervjuar en stackars (överviktig) mamma som förlorade sitt barn i magen. De har naturligtvis vridit det så att det orsakades av mammans övervikt (jag har inte hittat några konkreta bevis för detta) och det hela är så jävla smaklöst att jag vill kräkas. Dessutom säger intervjuar de någon som ska se ut som att hon jobbar inom sjukvården*, som uteslutande använder order "fet/feta" om de här kvinnorna.

Tror jag ska byta kanal nu och sen författa ett brev till TV3... Jag är inte så förtjust i den här nya trenden att hänga ut överviktiga människor i TV i avskräckande syfte (eller?), och när det gäller så känsliga saker som att ha svårt att bli gravid, eller förlora barn i magen, ja då blir det bara osmakligt. Åh, vad jag lider med alla där ute som går igenom något av det just nu, som kanske råkar titta på den här skiten. Undrar om de som är med i programmet tycker det blev som de tänkte sig?

* Barnmorska/Forskare ska hon visst vara...

1 kommentar:

Lotta sa...

TV 3 är väl inte direkt kända för att göra de mest seriösa samhällsprogrammen precis. Nu har de säkert lyckats knäcka en hel hoper av överviktiga gravida mammor. Bra jobbat TV 3!