söndag, september 19, 2010

En mardröm

SD i riksdagen. Vad fan tänker folk med?

6 kommentarer:

S sa...

Tänker dom?

Ponder sa...

Förmodligen inte...

Jag hoppas S och Mona kommer stå fast vid sitt ord att aldrig söka samarbete med SD.

Linda #handgjordlyx sa...

Jag hoppas att INGEN söker samarbete med SD.

Men, vad är samarbete?

Om SD tillsammans med S+V+MP fäller förslag från alliansen, är det samarbete?

Om alliansen lägger förslag som SD röstar ja till, är det samarbete?

Om alliansen lägger förslag och där SD lägger ner sina röster, och därmed gör att förslaget går igenom är det samarbete?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag undrar om det ar naivetet och okunskap som gor att man rostar pa ett sadant parti, i samverkan med att man ar besviken pa det som ar...

Fruktansvart tragiskt i vilket fall.

Ponder sa...

-sl-: Jag tänkte i första hand på aktivt samarbete. Vad SD gör i olika frågor kan ingen kontrollera, men det handlar väl om hur partierna beter sig innan det går till omröstning tänker jag.

Det kommer bli en tid av kompromisser framöver kan jag tänka mig...

Jenny: Ja, det har du säkert rätt i, plus att många köper de där "vi och dom"-argumenten (typ "invandrarna kommer hit och får leva på bidrag och ha det hur bra som helst medan jag inte får a-kassa").