torsdag, november 11, 2010

En svår balansgång

Flickan fick i veckan ett psykosliknande anfall i början av veckan och är övertygad om att det är av Sertralinet. (Ni som vet, är det en biverkning?) Jag fick just veta att hon slutade med medicinen igår. Jag försöker få henne att berätta för sina föräldrar att hon slutat och varför, men gör hon inte det måste jag ringa hennes pappa. Igen.

Åh, jag hoppas jag kan få henne att berätta, för jag orkar inte ringa igen...
Published with Blogger-droid v1.6.4

4 kommentarer:

Monica R sa...

Min son fick nåt liknande i början, det gäller verkligen att hålla ut, för det ÄR segt när man börjar och man mår sämre..

styrkekramar till dej!

Monica R

Ponder sa...

Monica! Tack för ditt svar. Ungefär hur lång tid tog det innan det blev bättre för din son? Den här flickan har ätit Sertralin i 2 månader snart och tycker själv att dom inte hjälper alls, medan hennes föräldrar säger att dom ser skillnad.

Kram tillbaka!

Natalie sa...

Efter två månader borde man egentligen kunna märka en förändring till det bättre. Det finns ju andra SSRI eller så kan man prova att höja dosen. Men om det handlar om en psykos är det bästa att reda ut det med läkaren...
Ångest är en vanlig biverkning i början har jag för mig.

Ponder sa...

Nat: Hennes föräldrar säger att hon mår bättre, men hon själv känner inte det så... Sen är det lite problematiskt när det gäller doser och andra sorter eftersom hon är så ung.