tisdag, juli 24, 2012

Färskpotatis

Är det bara jag, eller har säsongen tagit slut ovanligt tidigt i år? Om affärerna har färskpotatis fortfarande, är dom stora som basketbollar (okej, kanske inte riktigt så stora, men ni fattar vad jag menar) och blir alldeles blaskiga när man kokat dom. Typiskt att jag skulle vara sjuk och helt aptitlös när potatisen var som bäst...

Hann i alla fall med att göra en ljummen potatissallad med kyckling och fetaost som var helt gudomligt god. Får väl leva på det minnet till nästa år!

4 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Du får sätta egna nästa år? =)

Jag satte två sorter i år, varav den ena var mandelpotatis. Hela beståndet blev mögelskadat och jag fick kapa blasten så nu står det små stackars pinnar i landet och under dem finns mandelstora potatis (jamen jag sa ju att det var mandelpotatis ;-)) och jag hävdar envist till maken att även SMÅ potatis ÄR potatis!

Faktiskt smakar dom rätt gott, men de är så små så små...

Ponder sa...

Haha, vi som inte ens klarar av att ta hand om garderobsblommor ska nog inte ge oss in i odlingsbranchen! ;)

Och potatis är också potatis, det håller jag helt med om. Ser det ut att komma nya blad på pinnarna? Annars skulle jag nog ta upp potatisarna, innan dom mugglar bort dom också.

Linda #handgjordlyx sa...

Om jag har läst rätt så ska de klara ett litet tag i jorden med kapad blast och det var nåt om att skalet skulle bli lite tjockare också... Så de får vara kvar så Lilla får vara med och plocka upp. Hon älskar det momentet och kommer hem på söndag :-)

Ponder sa...

Ah, där ser man! Hoppas på en riklig potatisskörd på söndag dårå :)