tisdag, juli 01, 2008

Jag gjorde det igen...

... skolkade från kuratorn alltså. Fast idag var det inte helt och hållet skolk, eftersom Lillskruttens vattkoppor gjorde det lite svårt att få ihop det hela. (Jag skulle först till kuratorn kl 10, sen sjukgymnasten kl 11, och i min värld är sjukgymnastbesöket bra mycket högre prioriterat.) Får se om hon ringer och bokar en ny tid den här veckan, eller om jag får sommarlov. Inte mig emot, jag känner att jag behöver lite distans till sjukhusmiljön; vi har ju varit där minst en gång i veckan sen jag blev utskriven i slutet av april.

Sjukgymnastbesöket var bra, som vanligt. Skönt med avslappningsmassage, och akupunkturen gav bra effekt. Synd som fan att hon ska ha semester i fem veckor nu, men jag får väl försöka överleva det på något sätt.

3 kommentarer:

Alex sa...

Jag skulle också prioritera sjukgymnasten, om kuratorn dessutom inte är den bästa. Det var så kul att få se dig och få krama om dig! Hoppas, hoppas att du snart (och H) mår så pass bra att vi kan ses.

kram

Världen enligt J. sa...

Ärligt talat...den där kuratorn verkar ändå inte vara mycket att ha.

Kan du inte fixa någon annan sjukgymast/massör under sommaren? Finns ju privata som inte är så dyra. Bättre att satsa på det som gör att du mår bra, inte på en massa måsten.

Anonym sa...

Förstår dig, det är inte alltid av godo att prata...och den miljön sen!

Kan du inte boka in dig någon annanstans i sommar? Jag gick på akupressur för min spänningshuvudvärk och det kan jag verkligen rekommendera!

-Åsa