onsdag, juli 23, 2008

Tung dag

I migränens kölvatten känns allting jobbigt. (Eftersom jag inte kan ta migränmedicin tar det flera dagar innan topparna går över.) Jag känner mig som världens sämsta mamma idag. Tittar på min Prins och inser att jag i snart ett år inte varit den mamman han behöver, bara för att jag gick och blev gravid. Jag sörjer varje dag den tid jag missat som aldrig kommer igen, samtidigt som jag missar ännu mer. Blir arg och fräser åt Storasyster så att hon uppgivet snyftar "Jag gör bara fel hela tiden så att ni blir arga...". Ingen vidare mamma åt henne heller alltså. Lillgrisen verkar i allafall nöjd; fattas bara efter att han ätit hela natten.

Dessutom luktar jag svett och (bebis)kräk.

3 kommentarer:

Alex sa...

Så är det ibland. Men det ljusnar - det måste det göra. Kram!

Elin sa...

Tungt! Inte alls kul att känna att man inte räcker till. Jag förstår att eran situation är jättejobbig. Jag hoppas verkligen att du börjar må bättre snart. Har du varit ochj fått massage något mer?
KRAM!!!

Ponder sa...

Jag har fått massage av snälla maken ett par gånger, och det har faktiskt hjälpt. Problemet är bara att det är svårt att hitta tid till det.