söndag, juli 06, 2008

Nej, jag orkar inte

Idag har vi haft gäster, enkla gäster på det sättet att de inte har några barn och att vi är väldigt bekväma med varandra (man behöver alltså inte ha ångest för att det inte är superstädat och så). Vi hade så trevligt, lugnt och avslappnat, njöt en god lunch och fika efteråt. Ändå är jag helt slut nu, och huvudet är sämre än vanligt. Trots att det känns tråkigt att betala ett sånt pris för att få umgås så var det helt klart värt det. Jag börjar känna mig som ett socialt UFO (det är ju snart ett år sen jag "försvann" från omvärlden), och sådana här lufthål behövs även om det kostar på.

I morgon har maken lovat att åka iväg med storingarna en sväng så att jag får en lugn stund och en chans att vila (om Lillskrutten behagar sova d v s). Läntar redan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Babysteps-du kommer att komma tillbaka!!

Kul med sådana vänner!
-Åsa

Cina sa...

Håller tummarna för att du får välbehövlig vila i morgon! Skönt med sånna vänner!

Lotta sa...

Lite besök kan ju få en att glömma de andra bekymrena du har för en stund, även om de gör sig påminda efteråt. Att få vara lite "vanlig" kanske kan ge lite extra ork trots allt.

Hoppas du får en skön stund imorgon med massor med vila och bebisgos.

Kram!

Alex sa...

Hoppas du får en skön stund imorgon. Även vi utan huvudvärk behöver sådana ;)

Och så har jag nominerat dig i min blogg. Och igen, det ska röntgas enligt läkaren och pappren. Får se det som en reningskur då ;)