tisdag, juli 08, 2008

Objudna gäster

I morse väcktes jag av röster och hunden som skällde. Det visade sig att det var två av makens bekanta som bestämt sig för att stanna till här på sin väg norr ut, utan att höra av sig först. I vanliga fall skulle det väl vara okej (eller typ okej, jag är inte helt förtjust i att få gäster innan klockan åtta på morgonen oavsett hur jag mår...), men nu är det verkligen det sista jag behöver. Och när de väl står där och har kört hela natten så är det ju inte så lätt att säga "nej tyvärr, det passar inte".

Jag har gömt mig uppe i sovrummet med stängd dörr och väntar bara på att de ska ge sig iväg, men det visar de inga som helst tecken på att göra. Har bett maken hinta lite fint att mitt huvud inte orkar med folk i huset, men det verkar inte gå hem det heller. Det blir väl bara till att bita ihop och ta ett starkare piller för att fixa den här dagen.

Uppdatering kl 16:25: Nu har de äntligen åkt vidare, efter flera mer eller mindre fina vinkar från maken. Mormorn har dessutom varit här och hämtat de två stora barnen, och lillfisen sover. Synd bara att hela dagen hann gå (och min migrän blomma ut ordentligt) innan lugnet infann sig...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nä vilken fräckhet! Både att komma objuden och dessutom så tidigt! Och till några som har småbarn! Tänkte de inte alls eller ville de bara vara så där härligt spontana...

Alex sa...

dumt att inte höra av sig innan. gillar inte heller överraskningar så där tidigt på morgonen.

Passar på att tipsa om en tävling där man kan vinna Babyart-grej. Om du går med så skriv att jag tipsade dig.
http://enlitentax.blogg.se

Lotta sa...

Not nice!

Ett toastopp, en snabbfika eller ett snabbt hej hade kanske gått an men inte en hel dag (nästan).

Hoppas du får lite välförtjänt vila nu.

Cina sa...

Det hade nog inte jag heller uppskattat. Specieltt inte om det inte var några nära vänner, då hade dte väl varit en sak. Hoppas att du fått vila lite nu och att du mår lite bättre!!

Anonym sa...

Nä det hade inte varit en hit här heller...konstigt att göra så, fast det kasnke är lite manligt, när vi bodde i vår etta låg jag spritt språngades efter en dusch då dörren öppnades och där stod M två kompisar, faktiskt inte haft några besök sen dess... *S*

Kanske värt att testa?
-Åsa

Världen enligt J. sa...

Behöver jag säga att det låter bekant? Nu är sommaren här - och det gratis vandrarhemmet är öppet. Typ. Ingenting hjälper. Vare sig finstilta kommentarer eller stora utbrott.

Jo, en sak hjälper. Att själv resa bort...