fredag, maj 18, 2012

Ett litet bakslag

Har varit tvungen att sätta in Saroten igen. Efter den andra botox-behandlingen bestämde jag mig för att testa att sätta ut den, framför allt för att jag blir så himla trött av den. Det funkade jätte bra, både utsättningen (är ju egentligen ett psykofarmaka, så det finns en del utsättningseffekter man kan råka ut för) och att klara mig utan den... Fram till att jag började jobba för mycket. Har försökt intala mig att det inte behövs, att det snart ska bli bättre, men nu i veckan insåg att jag behöver Sarotenet. Tre dagar in och jag märker redan effekt - både på huvudvärken och att jag är väldigt seg. Men så får det vara.

Sen finns det faktiskt fördelar med att sätta ut Sarotenet ett tag, eftersom den smärtstillande effekten blir sämre över tid. Alltså borde den fungera strålande nu ett tag framöver.

Inga kommentarer: