fredag, maj 11, 2012

Lille H har blivit stor

Han satt häromdagen vid köksbordet medan jag lagade mat. Plötsligt säger han:
- Mamma, det är mitt fel att du har ont i huvudet. Det var jag som gjorde det. När jag kom ut så kom jag så fort så att ditt huvud blev trasigt.

Som en kniv i hjärtat! Lilla gubben... vet inte hur han har snappat upp det (eller vem som pratat med honom om det), för vi har dels aldrig använt dom orden (så klart) och heller inte pratat framför/med något av barnen om hur det hände. Jag svarade så klart att det inte var hans fel och att inte ens läkarna vet varför jag har så mycket ont i huvudet. Hans självklara svar var:
- Du kanske ramlade ur sängen och slog huvudet på sjukhuset. Utan att märka det.

Ja, kanske. Vem vet vad som hände under tiden som jag var nedsövd...

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Men, lille H =/

Lotta sa...

Å, det skär i hjärtat att läsa...

Kram!

Alex sa...

Hjärtat då!