torsdag, augusti 09, 2012

Imunosupressivt, igen

Provar nu den tredje och sista sorten av mediciner i imurelkategorin - Lanvis. Man tar den bara varannan dag och jag tog min första tablett i förrgår. Idag mår jag illa som ett as och ser inte alls fram emot att ta tablett nummer två om någon timme. Men jag måste nog bita ihop och försöka ett tag till, för fungerar inte det här är det Humira som gäller, vilket är långt mycket mer skrämmande än lite illamående...

Med det sagt, måste jag tillägga att jag fortfarande blir helt knäckt av att må illa - mycket mer än av skovsmärtor eller huvudvärk - sen mina kräkgraviditeter. Jag är liksom fortfarande färdig med den sortens mående.

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

Usch och fy. Jag kan förstå att du inte orkar med illamående _också_ och att det triggar gammalt. Tviblä! Är illamående-biverkningen övergående eller måste man räkna med att ha det så hela tiden?