tisdag, oktober 02, 2007

FK ringde igår...

... men jag hann inte ens bli nervös, eftersom jag inte skickat in mitt sjukintyg än. Den vänliga damen svarade i allafall på alla mina frågor, och om hon vet vad hon snackar om så blir det nog bra det här. En lite rolig sak var att när hon sa "ja, och så får din man ta TFP (jag hörde PFP) de dagar du skulle tagit FP", och jag frågar "vad är PFP". Hon skrattar lite och säger att det inte är någon som förstår vad det är, eftersom alla kallar det för VAB, men dom har fått order om att kalla det tillfällig föräldrapenning. Så fick man lära sig något nytt igår med! :D

3 kommentarer:

Alex sa...

Vad skönt! Själv fick jag idag in efterlängtade kronor -sjukpenning för dom två dagarna som jag inte fick för den 27:e. Nu blir Rimbo marknad lite roligare - man kan iaf köpa sig några remmar.

Och du, får man länka till din blogg nu eller är den fortfarande semihemlig?

Ponder sa...

Vad bra att pengarna kom - ibland är dom bra FK. :)

Japp, nu får du länka, nu har jag ju bestämt mig för att inte vara så hemlig längre.

Pernillas blogg sa...

Jag hoppas verkligen att de på fk har snabb handläggning så man får sina pengar för sk i tid!

Ta hand om dej!