onsdag, oktober 03, 2007

Är det bara jag...

... som tycker att AFFs medlemsavtal känns lite läskigt? Jag har ju hört rykten förut att b la värdar kan gå in och läsa personliga meddelanden skickade till/från någon som de upplever som en bråkstake, och inte riktigt vetat vad jag ska tro om det... Men nu läste jag det gamla avtalet (fick fel länk som så många andra), och där står det klart och tydligt att AFF har rätt att "med stöd i gällande lag, förordning, myndighetsanvisning eller -beslut, eller för att kunna förmedla material eller information, granska det material som Medlemmen erhåller, skickar eller lagrar genom Tjänsterna. Vidare äger Allt för Föräldrar rätt att granska det material som Medlemmen erhåller, skickar eller lagrar genom Tjänsterna för att säkerställa att Medlemmen följer sina åtaganden enligt dessa Avtalsvillkor."

I det nya avtalet finns inte den här biten upptagen alls (vad jag såg), men betyder det att de INTE kollar?

1 kommentar:

Lotta sa...

Äsch, jag har inget att dölja så vill de granska mig så granska på bara. :D

Vet inte vad du har för fuffens för dig på AFF ;) men jag tror inte vi kommer märka av detta nya avtal. Säkert som vanligt bara.