onsdag, oktober 03, 2007

Jaha, det här var ju kul...

Fick e-post från kommunen i morse, angående Prinsens dagisplats (vi har sökt till december och muntligt blivit lovade en plats på samma dagis som storasyster):

"
Hej!
Ursäkta sent svar, jag har varit borta några dagar från min arbetsplats.
Enligt kommunens placeringsregler så betraktas du som föräldraledig med Prinsen. För att han skall få en placering på förskola skall du antingen börja arbeta eller studera. Är du/blir du sjukskriven under din föräldraledighet så har du ej rätt till en barnomsorgsplats. Barn till sjukskrivna/sjukpensionerade kan efter särskild prövning erhålla en plats,(denna prövning görs av en liten grupp här på barnomsorgsadministrationen). Det skall klart framgå av familjens ansökan vad det är i det dagliga omhändertagandet av barnet som gör att man ej klarar av/orkar med ett vanligt föräldraansvar. Detta skall också styrkas med intyg från läkare(endast en diagnos räcker ej).
Om du ej är sjukskriven 100 % i december, utan ex arb 25%, så har du rätt till 25% barnomsorg. Du skall då lämna ett arbetsgivarintyg där din arbetsgivare intygar att du har återgått i tjänst på den %-en."

Jippi liksom, precis vad vi behövde nu... :-/

2 kommentarer:

Pernillas blogg sa...

Det där var väl konstigt! Menar de att du måste BÖRjA jobba innan du kan ansöka om plats? Måste ju vara fel fattat av mej va?

Ponder sa...

Ansöka får vi (nog) göra, (det har vi ju hur som helst redan gjort), men vi kommer inte att bli tilldelade någon plats så länge jag är sjukskriven, eftersom jag enligt kommunen räknas som föräldrarledig då... För att få en plats måste jag antingen jobba en viss procent (jag fick inget svar på vad minimiprocenten var) eller överklaga med ett intyg från läkare som säger att jag inte kan ta han om Prinsen. Suck suck suck