söndag, juni 01, 2008

Streamad talbok i mobilen

Det har jag testat den här veckan, (tänkte att det kunde vara trevligt att ha något att göra medan jag ammar), men det gör jag inte om. För det första går företaget* ut med att det ska vara helt gratis i en vecka, inte ens dataöverföringen kostar, vilket naturligtvis inte stämde. Sen var ljudkvalitén inget vidare, programvaran full av buggar och den tog slut på batteriet på nolltid. Dessutom har de ingen kundtjänst man kan ringa till, bara en automatisk dito där man skickas runt runt m h a knappval och får svar på frågor som man inte ställt...

Jag skulle aldrig betala för den där tjänsten (nu fick jag ju göra det ändå, 9 kr per dag för dataöverföringen, om jag inte får tillbaka dom pegarna senare, vilket jag betvivlar); i normala fall betalar man 49 kr i veckan, och det hinner man ju knappast lyssna in. Jag tror jag fortsätter att köpa vanliga talböcker och sen bara lägga in dom på mobilen. Det är inte så mycket jobb och så har man ju alltid kvar boken också.

* Tänker inte skriva ut namnet på företaget här, så dåliga var dom, men om någon vill veta kan ni mejla eller messa mig.

Inga kommentarer: