fredag, april 23, 2010

Jag tyckte jag var så smart

Hittade ett väldigt enkelt mobilnummer när jag skaffade mitt nya abonnemang i höstas. Skit bra, tänkte jag, som faktiskt la ner en hel del tid på att hitta just det här numret.

Så här i efterhand kanske det inte var så smart att ta ett nummer som tillhört en (inte så hederlig?) revisionsfirma. Vet inte hur många samtal jag har fått där upprörda människor söker den där "John" som drev den där firman. Och det slutar ju aldrig! Alldeles nyss ringde en man, som inte riktigt ville tro mig när jag sa att det var fel nummer och propsade på att jag skulle ge honom Johns nya nummer.

Till nästa gång: Kolla på Eniro.se vem som haft numret innan du tar det.

1 kommentar:

S sa...

Men oftast står man ju i butiken och väljer nummer, utan eniro i bakfickan. Om inte har en smartphone alltså!

Stackars dig. Säg att John är död eller nåt sånt nästa gång.