tisdag, april 13, 2010

Storebror ser dig

I fredags slutade mitt ICAkort att fungera. Oläsligt kort stod det, oavsett om jag drog det eller kassörskan. Fick information att jag skulle ringa numret på baksidan på kortet mellan 8 och 9 för att beställa ett nytt. Vilket jag så klart helt glömde bort.

Gissa om jag blev förvånad när det dök upp ett nytt kort i posten idag. I följebrevet stod det att läsa: "Du har fått ett nytt kort för att du beställt det eller för att vi noterat att ditt kort fungerar dåligt i butik."

Två gånger fick kassörskorna knappa in mitt kortnummer. Två gånger skickades någon sorts "alert" till ICAs huvuddator. Och idag har jag alltså ett nytt kort.

Både praktiskt och skrämmande.

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Både jag och maken fick nya kort efter att vi hade online-handlat på Ica. Gissningsvis var det kopplat på samma sätt... kortet gick inte att dra i vanlig kortläsare och då behövdes nya ;-)

Bra på ett sätt och läskigt på ett annat.

S sa...

Mest bra. Dumma telefontider är det värsta.