lördag, april 24, 2010

Utedag

Trotsade solen och ljuset på eftermiddagen och åkte till sommarstugan. Krafsade ihop lite löv och fjolårsgräs, plockade en kubik björkris som ramlat ner. Men framför allt njöt jag av lugnet som alltid infinner sig när jag kommer dit. Samtidigt så funderade jag över varför vi har en sommarstuga, egentligen. De senaste tre åren har vi varit där max tio gånger och underhållet släpar minst sagt efter. Vi hinner ju inte ens se efter vårt hus... Samtidigt vill jag verkligen inte sälja - jag älskar det där stället, så är det. Men jag vill heller inte se det förfalla. Vi får se vad som händer i år, om vi kan få lite hjälp och fixa till åtminstone det som måste åtgärdas akut.

Var kvar till kidsen ledsnade på att rumla runt i gräset. Då åkte vi till mamma och fick middag. På det hela taget en bra dag.

1 kommentar:

S sa...

Lät skönt!