söndag, maj 30, 2010

Anti-restaurang

Såg precis på Jamie i Amerika och i dagens program var han i New York. Bland mycket annat träffade han på fenomenet med anti-restauranger, vilket är helt vanliga människor som lägger ut ett datum och en meny på en blogg och sen får folk anmäla sig för att komma hem till dom och äta. Antalet platser beror på hur stort man har hemma och det kostade $35 och en flaska vin att vara med.

Hade jag varit frisk (och huset inte sett ut som ett bombnedslag) hade jag helt klart testat konceptet här. Jag tänker mig att jag skulle annonsera lokalt, typ på närmsta affären och sen försöka få en bra blandning av människor. Och bäst av allt, jag skulle få laga mat åt lite mer tacksamma människor än min familj.

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Ja, särskilt det där sista låter lockande. Det spelar ingen roll hur kulinariska anrättningar som serveras; Lilla L. vill ändå bara äta pannkakor, råa grönsaker/frukt och blodpudding. Tur att maken är lite mer tacksam.

Ponder sa...

Precis! Att laga fin-mat till otacksamma ungar har jag nästan gett upp helt... Maken äter allt, men är inte speciellt intresserad och då blir det heller inte så kul.

Jag får helt enkelt se till att bli frisk så att jag orkar bjuda hit folk på middag!