lördag, maj 22, 2010

Hur man provocerar fram ett migränanfall

Om ni någon gång gått omkring med en migrän som inte riktigt vill dra igång, vet ni hur irriterande det är. Själv har jag gått med ett sånt hela veckan. Ingenting fungerar som det ska i huvudet, allt är jobbigt - att försöka tänka, läsa, prata, höra ljud.

Igår fick jag nog. Tog på mig löparskorna (på min trasiga tå) och sprang så fort jag orkade i 10 minuter. Sen fick jag migrän. På riktigt. Nu är jag tillbaka på min vanliga nivå av migränkänningar. Och det kan jag leva med.

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Alla sätt är bra utom de dåliga! Å så önskar jag fortfarande att din migrän kunde ge med sig helt och hållet.

Ponder sa...

Ja... Det var faktiskt sjukgymnasten som berättade om dom som brukade göra så, eftersom man mår mycket bättre ett tag efter ett rejält anfall. Kanske inte att rekommendera, egentligen, men någon gång ibland kan inte skada.