söndag, maj 16, 2010

Men det är ju det jag har sagt!

I dagens DN* skriver de om en forskningsstudie i USA som visar att beroende på vilken gentyp man har så fungerar olika dieter för att gå ner i vikt. Det finns alltså ingen universal-diet som funkar på alla. Vilket är vad jag länge hävdat!

Och nu finns det även ett företag i USA som för 150 USD kan ta reda på vilken gentyp du är och dessutom ge dig tips och råd på vilken mat och träning som passar. Nu kollar de så klart bara på ett fåtal gener och de vill tjäna pengar, men idéen är lite cool tycker jag.

* Hittar tyvärr inte artikeln på nätet än.

3 kommentarer:

Nikki sa...

Åhhh måtte de säga att chokladdieten är det som passar mig bäst! Ha! Ha!

Ponder sa...

He he, jag tror faktiskt att de glömt att ta med just den. Trist! ;)

Nikki sa...

Vad är det du säger?????? Jag som precis åt upp sista lilla biten! Ha! Ha!