onsdag, september 07, 2011

Blir mer irriterad ju mer jag tänker på det (neurologbesöket)

Dels det att han överhuvudtaget inte bad om ursäkt för att jag hade fått vänta så länge på att få en tid, men att sen vifta bort min fråga om vilken handlingsplan vi ska ha nästa gång jag får skov med ett "det är ingen idé att tänka på det nu, eftersom det bara blir värre av det". För det första så har han ingen jävla aning om vad som gör "det" värre för mig, eftersom han inte känner mig. För det andra så är det klart och tydligt att det var skovet/kortisonet som gjorde migränen värre och att inte ha någon handlingsplan är det som oroar mig om något!

Han gick sen vidare med att prata om att det inte är migränen som är problemet längre, utan att det övergått i ett tillstånd av kronisk smärta, där migränen bara spelar en liten del. Visst, det kan jag köpa, jag vet att jag lätt får pålagrad spänningsvärk t ex. Men hade han/neurologen gjort sitt jävla jobb och tagit emot mig när det började bli sämre hade jag inte hamnat här!!

Avslutningsvis sa han att han inte tycker att jag ska gå till min sjukgymnast längre, eftersom långvariga kontakter kan var dåligt. Va?!?! På vilket sätt är det dåligt med kontinuitet inom vården? Varför skulle jag inte fortsätta hos henne när vi funkar bra ihop??

Gaaaaah!!

Inga kommentarer: