tisdag, september 13, 2011

Precis som jag befarade

Ena flickan har fyllt 18. Jag har legat på hennes föräldrar så mycket jag vågat om att dom skulle se till att få utredningen gjord innan hon blev myndig, men av flera anledningar blev det inte så. Nu har hon fått en kallelse till vuxenpsyk för att få göra untredningen, men hon vägrar. Och eftersom hon är myndig har föräldrarna bara lagt ner och funnit sig idag. Flickan har bestämt sig, hon ska fortsätta att lida i det tysta (för ingen tror i alla fall på henne) så länge hon orkar. Sen ska hon ta livet av sig.

Hon har också slutat med medicinen, men det vet inte hennes föräldrar om. Hon är alltså tillbaka där hon var när jag lärde känna henne, med svåra självmordstankar. Jag misstänker att hon samlat på sig sina anti-dep piller för att använda dom.

Och jag vet fan inte vad jag ska göra, vem jag ska ringa eller ta kontakt med för att vända det här. Jag är rädd.

Inga kommentarer: