måndag, maj 21, 2007

Otacksam

Det är vad jag känner mig när jag tänker tillbaka på helgen som gått. För svärmor ÄR verkligen inte jobbig att umgås med egentligen - hon tar verkligen hand om oss. Den här helgen har hon lagat mat och verkligen försökt anpassa den efter mina behov, vilket inte är det lättaste. Pratat och umgåtts med Storasyster, gullat med Prinsen när hon fått (för honom alltså... han är ju en aningens mammig den där gossen... ;) och t o m köpt lördagsgodis till mig också (bara för att jag råkade säga att jag gillade lakrits). Och vad gör jag? Klagar som bara den här på blogen, önskar innerligt att vi inte åkt iväg den här helgen för att jag mår pest... Hon som nu mera sitter ensam om dagarna, som p g a värken i kroppen har svårt att ta sig ut, som p g a en dominerande och ohyfsad make förlorat många av sina vänner... Behöver jag säga att jag skäms?

3 kommentarer:

Alex sa...

Fattar inte heller grejen - varför drar killarna när deras mammor hälsar på? Jag får ofta sitta med S mamma och moster medan han helt plötsligt är i garaget och fixar! Inget ont om mina svärisar, men please, det är inte m i g de kommer hit för att träffa i första hand.

Linda #handgjordlyx sa...

Du, slå inte på dig själv för det du kände när du var där. Du var inte i bra form. Låt det stanna där. Jag gissar att du inte varit elak och dum mot svärmor heller, så HON har säkert inte samma uppfattning om helgen som gått.
Hon njöt säkert av att få träffa barnbarnen, att få skämma bort er på sitt sätt. Eller vad tror du? =)

Linda #handgjordlyx sa...

Hoho! Vart tog du vägen? Jag hoppas iallafall att du mår bra...? Det känns som en evighet sen vi "sågs"

*kram*