tisdag, maj 15, 2007

Skynda lagom

Jag tycker det är bra att värmen gav vika för lite kyligare väder; att det inte blev som förra året när det gick från vinter till sommar på en vecka (kändes det som). Nu när det varit torrt och lagom varmt så går våren mycket långsammare, man hinner njuta av vitsippor, gullvivor och blommande hägg. Förra året sa det "POFF" så var allt överblommat och alla löven fullt utslagna. Nu hinner man med att se charmen med årstidväxlingen, hinner se vilka träd som slår ut först respektive sist tex. För ska man behöva stå ut med en lång mörk vinter, så vill man ju kunna följa den fantastiska förvandlingen till sommar, inte bara vakna upp en dag och upptäcka att snön är borta och allt är grönt. Nej, det är det där smygandet, det där löftet, om att för varje dag blir det lite ljusare, lite grönare och lite vackrare, som jag vill åt - VARJE år.

2 kommentarer:

Alex sa...

Håller med...lite lagom varmt ska det vara och en massa tid att hinna njuta av varje blomning. Just nu väntar jag in kastanjen och syrénbuskarna.

Ponder sa...

Det förstår jag - såg ju att båda två var på G när vi var och hälsade på - det finns nästan inget finare än en blommande syrenhäck tycker jag! (Fast kastanjen går ju inte av för hackor den heller förstås)