torsdag, maj 31, 2007

Säljare

Idag har jag varit och köpt en kamera i studentpresent till lilla s (om du läser det här kan du väl iallafall låtsas att bli överraskad när du får den?! ;) på Siba. Jag visste vilken kamera jag skulle ha, och talade om det för säljaren. Han var en man i yngre medelåldern som inte verkade vara speciellt mån om vare sig utseende eller personliga hygien. Nu menar jag inte att man måste vara skitsnygg för att vara säljare, men att se allmännt äcklig ut, stinka gammal svett och rök samt ha skit under naglarna får inte mig att vilja handla iallafall. Pricken över i:et var att han var ruskigt arrogant och körde med en lätt spydig stil. När jag tackade nej till försäkring klämde han ur sig "men skojar du, ingen försäkring till en kamera som ju åker i golvet typ hela tiden", och på tonen lät det som "är du dum i huvudet som inte köper vår försäkring"... Hade det inte varit så att jag var tvungen att köpa kameran till syrran så hade jag tackat för mig och gått därifrån, nu blängde jag bara surt på honom och lät Prinsen fingra på alla hans grejjor, bara för att få se hans nervösa min, ha ha. Don't get mad get (a little bit) even!

3 kommentarer:

Alex sa...

Men hallå!? Man blir ju så less på sådana där typer. Värst är ju när man inte har något annat val liksom. Synd att inte Prinsen fick tag på något att pajja ;)

Ponder sa...

Less är bara förnamnet... Snacka om fel person på fel plats. Och att inte hans chef säger till honom att han:
1. ska vara trevlig mot kunderna
2. bör se över sitt yttre åtminstonne EN gång i veckan *hulkar av minnet av hans BO*

Linda #handgjordlyx sa...

*uärrrkhh* vad äckligt... =/ Hoppas att syster förstår att uppskatta sin present när du får stå ut med så mycket.. ;-)