lördag, maj 19, 2007

Usch, vad jag är gnällig

Men jag tycker faktiskt att det är jävligt jobbigt att vara och hälsa på svärmor... Maken är borta hela dagarna, jag får rodda med båda barnen, varav den äldsta är i total sockerkoma hela tiden och den yngsta har rallymage och vägrar sova. On top of that så är det alltså jag som får umgås med svärmor hela dagarna, vilket egentligen inte är något jobbigt, om det inte vore för att maken, när han väl kommer tillbaka knappt säger flasklock till henne. All konversation hänger på mig, och jag som helst vill vara i fred en stund och ha det tyst omkring mig efter en hel dag med ongarna. Dessutom är ju björkjävlarna i full gång här uppe, så den stora pollentröttheten har slagit till igen, tillsammans med snuva och ögonkli.

Så JA, jag ÄR gnällig idag, med all rätt tycker jag!!

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Vet du, det är helt ok att vara gnällig då och då! Det är helt ok att pysa över. Det är betydligt bättre än att stänga in det och hålla kvar det. Så UT med det bara och sen ska du se att det blir betydligt bättre när du kommer från fel miljö och hem till rätt där björkarna väl är färdiga med pollenet...?

Ponder sa...

Ja, du har så rätt, och den där dan hade jag bara fått NOG. Det var helt enkelt fel helg att åka upp, så enkelt är det, men vad gör man (om man vill ha resan betald? ;)?

Nu känns det mycket bättre, och det var SÅ skönt att komma hem igår! :)