lördag, juli 28, 2007

Jag känner mig vuxen när jag

- tar fram fisken ur frysen i tid, så att den hinner tina alldeles av sig själv
- handlar med kundvagn, speciellt om jag också köper en back med läsk/lättöl
- inte tvättar håret på kvällen för att det inte hinner torka innan jag går och lägger mig
- har klocka på mig
- ser dottern gunga högt högt och istället för det där killet i magen hon känner, känner jag mig bara rädd
- blir presenterad som fru och/eller tvåbarnsmamma
- klipper naglarna efter att jag duschat, dom ÄR ju faktiskt mjukare då
- oroar mig för att rosorna ska frysa ihjäl (egentligen skiter jag i rosorna, men det känns som att om man har dom så ingår det också att oroa sig för dom)
- blir fnissig efter ETT glas vin
- inser att Tequila faktiskt inte bara smakar piss, det gör mig också sjuk, trots att jag redan druckit en hel del alkohol (ett glas vin alltså ;)
- prenumererar på DN
- betalar TV-licensen
- planterar om blommor

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

*S*

Fy fasiken vad vuxen du är! Men, det är du bara när du är i hemstaden eller? ;-)

Ponder sa...

Men jag gör ju inte alltid det där ju! Det är bara NÄR jag gör det som jag känner mig vuxen, så därför försöker jag låta bli, t ex så fyllnar jag inte till på ett glas rött när jag är bortrest... ;)

Linda #handgjordlyx sa...

aha, det är selektivt det där beruschkandet? ;-)