onsdag, juli 25, 2007

Shopping

Jag tänkte att jag skulle göra som -sl- och faktiskt handla lite kläder till mig för en gångs skull, det är inte roligt att bara ha två par byxor och flera av mina toppar har liksom gjort sitt. Att det dröjt så länge har väl att göra med att jag inte velat inse att mina "vanliga" (eller ska jag skriva gamla?) kläder inte kommer passa mig igen, iallafall inte i närtid. Så, i väntan på att fläsket ska bli fastare gav jag mig vid gott mod ut på Shopping. Just nu är det ju strålande tider att shoppa eftersom alla butiker har rea, och de flesta börjat med antingen "50% på rean" eller "tag 2 betalat för 1", vilket ju gör det ännu roligare. Lallar in på Lindex (eftersom det ligger här hos oss) och plockar åt mig kläder som jag vet brukar passa mig och går och provar... Inser snabbt att dom här kläderna passar nog min gamla kropp, inte den nya med en extra fladdret på sidorna. Jag antar att det är inbillning, eller en effekt av att jag tappat fett på andra delar av kroppen, men helt plötsligt tycker jag att det VÄLLER ut just runt midjan... Omlott t ex är bara att glömma, det ser inte riktigt klokt ut, och jag som gått och spanat på en tunika hela våren som nu var nedsatt till 129 kr. :(

Då minns jag -sl- visdoms ord: "byxor med hög midja håller in fladdret". Sagt och gjort, jag letar fram ett dylika jeans och vips så är fladdret hjälpligt borttrollat! Efter det gick det mycket lättare att shoppa, och jag kom hem med två par jeans (ett par blå och ett par svarta), en långärmad top, ett lite långt linne, en svart finklänning som är som skuren för min kropp, ett par high waterbyxor (eller vad heter dom som slutar på halva vaden? dom var egentligen lite för låga för fladdret, men det fick gå ändå ;) och en tunika (ej omlott). Eftersom det var rea blev det inte så dyrt heller och alltså blev maken glad! (Självklart kunde jag inte låta bli att handla lite till barnen, men det var ju så billigt! Vad sägs om två pyjamasar för 49 kr, shorts+t-shirt för 29 kr, kjol+top för 39 kr? Ganska bra tycker jag, speciellt som jag lämnade tillbaka ett plagg för 49 kr också!)

Förresten, om man försöker cykla in på Maxi är man då:
a) på väg att bli konstig
b) väldigt trött
c) ute och cyklar utan glasögon
eller
d) allt ovanstående?

3 kommentarer:

Busmamman sa...

Åhå vad skojigt med lite nytt!!

Det var väl inte du som cyklade in på Maxi i alla fall?? ;)

Ponder sa...

Jooo det var jag... fast jag kom på mig själv INNAN jag kom innanför dörrarna iallafall! Gissa om folket som var på väg in tittade konstigt på mig? :D

Linda #handgjordlyx sa...

Visst kändes det skönt att få shoppa loss? ;-)

Jag tror att du var för trött efter allt shoppandet och att det var därför du cyklade in på Maxi!