måndag, juli 30, 2007

Vad har jag gjort?

Jag lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle passa grannens två tjejer (5 och 7 år) medan dom åkte på Friskis&Svettis. I vanliga fall brukar det inte vara några problem, men, och ett stort MEN, innan dom åkte proppade dom ungarna fulla med fika. Tack för den liksom... Nu har jag tre sockerstinna (Fundererskan fick också fika), ganska trötta tjejer som springer omkring och gastar i trädgården. Har redan varit ute och sagt till dom två gånger att dom inte ska skrika som om någon satte kniven i dom (grannarna kan ju börja undra menar jag), och hela tiden ligger leken på GRÄNSEN - ni vet där det är ungefär lika långt till skratt som till gråt. Nu är det "bara" 45 minuter kvar till föräldrarna kommer hem, hur ska jag, och inte minst dom, fixa det?

Inga kommentarer: