söndag, juli 29, 2007

Jag vill byta arbetsuppgifter

- Jag vill hänga tvätten istället för att sortera den, sätta på tvättmaskinen, vika och plocka undan den.
- Jag vill diska och plocka undan istället för att planera och laga maten
- Jag vill slippa ha nästan all kontakt med förskola och BVC/husläkare
- Jag vill slippa vara den som har koll på allergier, sjukdomar och blodsocker

Problemet är bara hur jag ska göra det här? För låter jag maken tvätta, blir det ofta något knas med temperatur eller sortering, låter jag honom vika, får inget plats i garderober och lådor, planerar och lagar han mat blir det snabbmakaroner med korv/fiskpinnar/bacon varenda dag, ringer han BVC/läkare står jag ändå bredvid med 1000 frågor som inte får svar osv... Jag håller nog på att bli som min mamma - allt ska vara på mitt sätt annars får det vara - och det vill jag inte. Måste lära mig att släppa kontrollen, måste lära mig att det inte måste vara på mitt sätt (gäller allt utom maten, för bacon och makaroner 7 dagar i rad går jag faktiskt inte med på!).
Kanske ska ta och överlämna högen med ovikt tvätt till maken och se vad som händer?

Inga kommentarer: