måndag, juli 30, 2007

Jädrar vad jag är huslig idag då

Nu har jag bakat en paj* till efterrätt, samtidigt som jag förberedde och lagade middagen - hur många husmorspoäng ger inte det?! Var ska detta sluta? Snart växer det väl även på mig (precis som hos Sivan) ut Gretchenflätor och jag brister omotiverat ut i sång så fort något tilldrar sig i familjen, som en bajsblöja som ska bytas eller en snorig näsa som ska torkas. Hoppas nu bara att pajen blir god, för då kan det ju vara värt dom där vuxen poängen. Annars måste jag nog ta mig ett snack med den där -sl-... ;)

* bara för att bullmamman -sl- vägrade provbaka den var jag tvungen att göra det... ;)

P.s. Pajen blev god

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

Haha, så allt är bara mitt fel eller? ;-)

Idag har jag lagat riktig mat efter recept, jag har bakat dinkelbaguetter (misslyckade) och jag har bakat drömmar (misslyckade), jag har städat poolen och fyllt den med vatten igen, jag har varit ute och promenerat i rask takt och jag har tvättat... Jag har också känt att jag har varit ovanligt huslig idag. Vad kan det bero på? Vädret?