onsdag, mars 09, 2011

Inte vad jag ville

Fick ett samtal från magtarm idag och en av dom underbara sköterskorna. Hon sa att min läkare tittat förbi som hastigast och att sköterskan då passat på att ta upp att jag mår så dåligt av Puri-netholen (en imurel-kusin, som fick mig att må precis lika pestigt). Läkaren tog snabbt beslutet att jag ska sluta med den, vilket så klart känns bra, men alternativen är inte fullt lika roliga... Fallet, dvs jag, ska diskuteras på skylltingsronden den här veckan och då ska det beslutas vilken behandling jag ska få. Vilken det än blir, är det tunga grejer, farliga grejer och jag måste gå igenom en hel massa tester (blodprov, TBE-test, lungröntgen) samt vaccineras innan jag börjar. Let the fun begin...

Känns desutom så där lagom roligt att börja med medicin som har dödliga biverkningar listade.

3 kommentarer:

Helle sa...

Jag lider verkligen med dig... Vet själv hur det är att läsa biverkningslistor som inkluderar "plötsliga dödsfall" och "dödliga krampanfall". Det känns förstås inte speciellt uppmuntrande.
Jag hoppas förstås att du kommer att ha nytta av den nya behandlingen och att ni hittar någonting som passar dig, så att du får må bättre.

Många kramar

Lotta sa...

Men vad är det du säger! Fan vad jobbigt...

Ska du genomlida allt detta får det banne mig leda till 100% friskhet.

Kram!

Nikki sa...

USch då, låter inget vidare! Får jag fråga vad som händer om du inte tar någon medicin alls? Att ta en medicin som kan döda en måste ju kännas jättehemskt!

Hoppas det ordnar sig för dig!

Kram