tisdag, mars 15, 2011

Så mycket roligt att se fram emot...

Torsdag 17/3: Gynundersökning på fm, lungröntgen på em
Fredag 18/3: Läkarebesök på magtarm + tuberkulosprov
Måndag 21/3: Tunntarmsröntgen
Måndag 28/3: Koloskopi

Hurra...

Sen tillkommer vaccinationer, blodprov och så slutligen behandlingsstart i början av april skulle jag tippa på. Om allt ser bra ut förstås. Blir den nyare varianten av TNF-alfa (tumörnekrosfaktor-alfa) hämmare jag ska få, Humira. Den ges subkutant varannan vecka och tanken är att jag ska kunna ta sprutorna själv så småningom.

Sa jag förresten att en av dom mycket vanliga biverkningarna (1/10) är huvudvärk och en av dom vanliga biverkningarna (1/10-1/100) är migrän. Känns ju otroligt att jag skulle klara mig från det, med tanke på hur lättutlöst min migrän är.

4 kommentarer:

Helle sa...

Ajajaj, det ser inte ut som någon trevlig agenda!

Linda #handgjordlyx sa...

Urkh!

Hoppas hoppas att det hjälper och att du slipper mer migrän och huvudvärk!

TommyB sa...

Hej!

Kan TNF-alfa lindra migrän?

Mvh
Tommy

Ponder sa...

Hej Tommy, förlåt att svar dröjt, men jag är världens sämsta på att blogga just nu...

TNF-alfa har så vitt jag vet ingen effekt på migränen. Anledningen till att jag skulle få det är att den fungerar bra mot Crohn's. Nu behövde jag aldrig börja med dessa, eftersom allt såg så bra ut på koloskopin.